איך לבחור נעלי הרים שיתאימו לכל תנאי מזג האוויר

טיול בהרים יכול להיות מהנה ומספק עבור אנשים רבים, אם כהרפתקה ליחיד או כחוויית גיבוש קבוצתית. עם זאת הטיולים הללו יכולים לעיתים להיות בלתי צפויים, במיוחד כאשר תנאי מזג האוויר משתנים במהירות. כדי להבטיח את הנוחות והבטיחות שלכם, חשוב לבחור את נעלי ההרים הנכונות, שיוכלו להתמודד עם תנאי מזג האוויר השונים. במאמר זה נספק לכם את המדריך האולטימטיבי לפיו תדעו איך לבחור נעלי הרים שישרתו אתכם היטב.

 

בחירת החומרים הנכונים

הצעד הראשון (הבנתם את משחק המילים?) בבחירת נעלי ההרים הוא בדיקת החומרים מהם הנעליים עשויות. חפשו נעליים שעשויות מבדים נושמים ועמידים למים, כמו נעלי הרים מבית ברנדילס. החומרים הללו ימנעו ממים להיכנס אל הנעל וגם יאפשרו ללחות מהזיעה לצאת. כך הרגליים שלכם יישארו יבשות גם בגשם וגם בשלג.

נעלי הרים מבית ברנדילס

בידוד הנעל במזג אוויר קר

לתנאים קרים יותר, לדוגמה אם אתם נוסעים לטיולי הרים בחו"ל, חשוב שיהיה בידוד בנעליים שלכם. בחרו נעלי הרים להם יש מספר שכבות שימנעו מקור לחדור פנימה ויחממו את הבהונות שלכם בכל עת.

 

תכונות מנדפות במזג אוויר חם

כשחם ולח בחוץ, חשוב מאוד שהנעליים שלכן יצליחו לנדף את הזיעה ובכך למנוע אי נוחות, שלפוחיות ועוד. בחרו בנעלי הרים מאווררות להן יש בטנה לנידוף לחות. נעליים עם רשת יכולות לעזור לווסת את הטמפרטורה ולשמור על הרגליים בטמפרטורה טובה.

 

עיצוב הסוליה

נעלי הרים שמתאימות לכל מזג אוויר צריכות להיות בעלת סוליה שמעוצבת למגוון משטחים, כולל כאלה שעלולים להיות רטובים וחלקלקים. קיימת סכנה אמיתית של החלקה בעת טיולים שיורד בהם גשם, ואתם רוצים למנוע זאת. חפשו נעליים עם סוליות חיצוניות שעשויות מתרכובות גומי עמידות עם זיזים, להם יש יכולת אחיזה מצוינת.

נעלי הליכה במזג האוויר

שרוכים מתכווננים

חשוב לבדוק שמערכת השרוכים בנעליים מתכווננת, כך שתוכלו להתאים את הנעל לכל תנאי מזג האוויר. כך אתם יכולים להדק את הנעל בעת שיורד גשם ולמנוע ממים להיכנס, לפתוח קצת אם חם או אם התנפחו לכם הרגליים מזיעה ועוד.

 

נעליים בגודל הנכון

הגודל של הנעליים הוא קריטי בכדי להבטיח שנעלי ההרים שלכם יהיו נוחים ופונקציונליים. זכרו שכפות הרגליים שלכם עלולות להתנפח בעת מזג אוויר חם או כשאתם נמצאים על הר גבוה. וודאו שיש בנעליים מספיק מקום גם לגרביים עבות, ובדקו שאין יותר מדי נפח ריק מאחר וזה יכול להוביל לשלפוחיות לא נעימות.

 

לסיכום

בחירת נעלי הרים שיכולות להתאים לסוגים שונים של מזג אוויר היא חשובה כדי שתזכו לחוויה בטוחה ומהנה בעת ההרפתקה שלכם בחוץ. חשוב לקחת בחשבון את הגורמים השונים שהצגנו, ביניהם חומרי הנעל, יכולת האוורור שלהם, הגודל ועוד. רק כך תוכלו למצוא את זוג נעלי ההרים המושלים שילוו אתכם שנים רבות קדימה.

נעלי הרים

אולי תאהבו גם את