אתם חולים על פיצה? כך תעשו זאת בעצמכם!

פיצה היא ללא ספק אחד המאכלים הפופולריים בכל העולם. לא תמצאו הרבה אנשים שלא אוהבים אותה. בין היא מבצק דק או עבה, עם רוטב עגבניות או רוטב לבן, סוגי גבינות שונים ותוספות או בלי – כולם שמחים לאכול אותה. לאחרונה הכנת פיצה ביתית הפכה לטרנד בקרב חובבי הבישול והאפייה. הבעיה שלא תמיד הפיצה יוצאת כמו זו שאנו מקבלים מהפיצרייה או אוכלים במסעדות איטלקיות. להלן מספר המלצות איך תוכלו להכין בעצמכם פיצה בבית.

 

הבצק של הפיצה

ברחבי הרשת ניתן למצוא אינסוף מתכונים להכנת בצק של פיצה. הבסיס של כולם דומה: קמח, מים, שמרים, סוכר, מלח ושמן (רצוי זית). המינונים שונים כמובן אך כל המתכונים מובילים לבצק שניתן להכין ממנו פיצה. בנוסף, יש שמתפיחים את הבצק מספר שעות ויש כאלו שמתפיחים את הבצק מספר ימים, מה שנותן טעם חמצמץ ומיוחד לבצק. כל השיטות מקובלות וכל השיטות יניבו בצק טוב. בנוגע לפתיחת הבצק השיטה הידועה ביותר היא רידוד הבצק עם מערוך. שיטה מקצועית יותר להכנת פיצה היא מתיחת הבצק מהמרכז לצדדים. השיטה דורשת מיומנות רבה אבל כמו שאומרים באנגלית practice makes perfect כך שאימון ותרגול יובילו להצלחה גם בשיטה זו.

 

רוטב, גבינה ותוספות

ברשתות השיווק ניתן למצוא מבחר גדול של רטבים לפיצה וללא ספק כולם טובים וטעימים. ניתן כמובן להכין רוטב בעצמנו. זה תלוי במאמץ ובזמן שאתם מוכנים להשקיע. כמובן, שאין פיצה ללא גבינה והגבינה הקלאסית לפיצה היא מוצרלה אבל אפשר גם לשים גבינה פשוטה יותר מגוררת והתוצאה תהיה טעימה ולא פחות טובה. על הפיצה אפשר לשים תוספות כיד הדמיון וזה כמובן מה שמשדרג את הטעמים של הפיצה.

 

אפית הפיצה

כמי שהכין פיצה פעמים רבות, היא יצאה לי נהדרת גם כאשר הוכנה בטוסטר אובן גדול וגם בתנור שיש בו תוכנית לפיצה. מצד שני, אם רוצים באמת שתצא פיצה כמו בפיצרייה טאבון הוא הפתרון להכנת הפיצה המושלמת. בטאבון יש אופציה להגיע לעוצמות חום גבוהות יותר מאשר בתנורים והוא מאפשר אפייה של בצקים רבים כגון פוקאצ'ות  ולחמים בנוסף לפיצה. לא סתם שיטת האפייה בטאבון היא בין העתיקות ביותר בעולם. ישנם טאבוני עץ וישנם טאבוני גז, אמנם טאבון עץ זול יותר אך טאבון גז יותר קללתחזוק וקל יותר לווסת את הטמפרטורה הרצוייה לנו בשימוש בו. לרכישת טאבון גז כנסו לאתר של חברת BBQ אשר מתמחה בשיווק טאבונים ומכשירי גריל מסוגים שונים לבישול בחצר הבית או במרפסת.

לסיכום, חשוב מאוד להקפיד על הבצק של הפיצה, הרוטב הגבינה והתוספות שנשים עליה ולאפותה בטמרפטורה גבוהה. תנורים יניבו תוצאות טובות, אך טאבון ישדרג את הטעמים של הפיצה ויהפוך אותה לאטרקציה בקרב האורחים שלכם.

הכנת פיצה

אולי תאהבו גם את