מה יותר נפוץ – יהלומי מעבדה או יהלומים טבעיים?

יהלומים יהלומים, החברים הטובים ביותר של האישה (ויש שיאמרו שגם של הגבר). בשנים האחרונות קיימת מגמה ירוקה שמעודדת ייצור וקנייה של יהלומי מעבדה על פני יהלומים טבעיים. במאמר הבא נסביר על ההבדלים בין שני סוגי היהלומים ואילו נפוצים יותר כיום.

 

מה ההבדל בין שני סוגי היהלומים?

יהלומים טבעיים

יהלומים טבעיים הם אלו המכונים גם יהלומים "אמיתיים" הנוצרים בתהליך טבעי ואיטי במעטפת כדור הארץ. הרכיב העיקרי בהם הוא פחמן והם מהווים את הדבר הכי חזק וקשה בטבע. יהלומים טבעיים הם דבר נדיר ולכן גם הערך שלהם יקר מאוד.

ערכו של כל יהלום נקבע לפי פרמטרים רבים כמו למשל: רמת שקיפות, צבע, ניקיון ועוד. ככל שהיהלום יותר שקוף – כך הוא נחשב נקי יותר ונחשב כבעל ערך רב יותר. בנוסף, בטבע יש גם יהלומים צבעוניים, יהלומים נדירים אף יותר מיהלומים רגילים.

 

יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה או בשמם המוכר יותר, יהלומים סינתטיים, נוצרים בהליך מלאכותי ומבוקר במעבדה והם מהווים אלטרנטיבה זמינה, נגישה וזולה יותר ביחס ליהלומים טבעיים. כמו כן, הודות לתהליך הייצור שלהם הם נחשבים גם אקולוגיים ומוסריים יותר.

נציין גם שלמעט המחיר והייצור המלאכותי שלהם, אין הבדל בינם לבין יהלומים טבעיים בשאר ההיבטים: הניצוץ, הברק, המשקל, העמידות והצלילות. בכלל, רק בעזרת מכשור מיוחד אפשר לזהות אם מדובר ביהלום טבעי או מעבדה. 

 

תשכנעו אותנו – למה יהלומי מעבדה כדאיים יותר?

כאמור, יהלומי מעבדה מהווים אלטרנטיבה ליהלומים טבעיים, ובכל זאת, למה הם כל כך עדיפים על פני היהלומים הטובים וה"אמיתיים" שאנחנו מכירים?

  1. זמן היווצרות – בהשוואה ליהלום טבעי שנדרש לו בערך מיליארד שנה להיווצר, יהלום מעבדה נוצר לאחר כמה שבועות בודדים.
  2. עלות – עלותם של יהלומי מעבדה נמוכה באופן ניכר מהעלות של יהלומים טבעיים, ויחד עם זאת האיכות שלהם לא פחות גבוהה.
  3. איכות הסביבה – בכדי להוציא את היהלומים ממכרות הטבע באדמה נגרמת פגיעה אקולוגית רבה. זאת, להבדיל מיהלומי המעבדה שאינם גורמים לנזק אקולוגי בתהליך היווצרותם.
  4. אתיקה וחיי אדם – ידוע שהיהלום הוא משאב נדיר בטבע ושהוא נוצר במקומות ספציפיים כמו ביבשת אפריקה. רבים מתושבי האדמות האלו נמצאים בתנאי עבדות קשים ולעיתים אף משלמים בחייהם בתהליך הכרייה. יהלומים מלאכותיים לעומת זאת אינם פוגעים בחיי אדם.

 

נו, אז מה יותר נפוץ? 

נכון להיום, תהליך הייצור של יהלומי מעבדה נמצא בחיתוליו, ולפי נתונים עדכניים יהלומי המעבדה מהווים רק רבע אחוז מתעשיית היהלומים הכלל עולמית. יחד עם זאת, נראה שהיהלומים הסינתטיים צוברים תאוצה רבה בשוק היהלומים העולמי והפופולריות שלהם רק הולכת וגוברת הודות ליתרונות הבולטים שלהם על פני יהלומים טבעיים. יתר על כן, צופים להם הצלחה גדולה נוכח העובדה שקשה מאוד להבדיל בינם לבין יהלומים טבעיים.

אולי תאהבו גם את

טרנדים לוהטים
4 טרנדים לוהטים לקיץ חם

כל אחד מאתנו רוצה להיות בטוח בכך שהוא מכיר בטרנדים החמים ביותר שמתלווים אל כל עונה. במדריך האחרון שהעלינו לרשת, הצגנו בפניכם את הטרנדים הלוהטים

קראו עוד »
תיק
בחירת טופים ליציאה

בחירה של טופים ליציאה זה לא עניין של מה בכך. מי שהתחילה ללבוש טופים רק לאחרונה יודעת שצריך לשים לב לכל מיני פרטים קטנים רגע

קראו עוד »