כל מה שרציתם לדעת על מצוות ציצית וטלית

נהוג לחלק את 2 סוגי המצוות שקבועות בתורה ל – 2: מצוות עשה (תרי"ג מצוות) ומצוות ה"לא תעשה" (רמ"ח מצוות). מדריך זה עולה לרשת כחלק מסדרת מדריכים מקיפה שמציגה בכל פעם מצווה אחרת שמופיעה בתורה. הפעם נתמקד במצוות עשה שנוגעת לשימוש בציצית וטלית. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את כל המידע הדרוש לכם בשפה ברורה ונגישה.

 

נעים להכיר – טלית

הטלית הינה בד שגברים לובשים על גופם במהלך התפילה. לפי תורת הקבלה, הטלית צריכה להיות לבנה לגמרי. יכול להיות שעובדה זו מבלבלת אתכם, משום שראיתם לא פעם טליות שמאופיינות בפסים. אם כך, כדאי שתדעו שהספרדים נוהגים ללבוש בטלית לבנה לפי תורת הקבלה, בעוד אשכנזים לובשים את הטלית עם הפסים שמזכירים בכל פעם מחדש את מצוות ה"תכלת" שלא מתקיימת בימים אלה.

 

מהי ציצית?

זו העת להכיר בציצית שעשויה מ – 4 פינות וצדדים (נהוג לכנות את הפינות הללו כ – "כנפות"). אם לא ראיתם בעבר ציצית גופיה, כדאי שתדעו שמדובר בגופייה בעלת חור שבפינות שלה יש 4 פתילים. אלה משתלשלים מתוך חורים קטנים. חשוב לציין שההכנה של הפתילים הללו מתבצעת בקפידה, משום שיש כמה שיטות שונות של קשירה שצריך לפעול לפיהן. ניתן למצוא את הציווי על שימוש בציצית בקריאת שמע. שם ה' אומר למשה שעליו לומר לבני ישראל שהם צריכים לעשות ציצית ולהשתמש בה, כדי שזו תזכיר להם את היציאה ממצרים שאירעה בזכות ה' שריחם על בני ישראל.

צִיצִית

ציצית וטלית – אותה גברת בשינוי אדרת?

חשוב לציין שציצית וטלית אלו שני פריטים שונים לחלוטין. שכן, הציצית נלבשת על גבי הגוף, תוך הכנסת הראש לתוך חור עגול, בעוד הטלית הינה בד מלבני שאין בו חור לראש (זו משמשת לעיטוף בלבד). הבדל נוסף שבא לידי ביטוי בין השתיים נוגע לאופן הלבוש. שכן, נהוג להניח את הטלית על גבי הבגדים, בעוד הציצית נלבשת מתחת לבגדים, כך שניתן רק לראות את 4 הציציות שמבצבצות מתחת לחולצה.

 

צריך לקיים את מצוות הציצית עם 2 כוונות

יש מצוות מסוימות בתורה שמצריכות כוונה, בעוד מצוות אחרות אינן מצריכות זאת. חשוב שתדעו שקיום של מצוות ציצית מצריך יישום של  2 הכוונות שהוצגו לעיל. שכן, הכוונה הראשונה נוגעת לעיטוף עם ציצית, כדי לקיים את המצווה של ה' והשנייה מאפשרת לזכור את כל המצוות שניתנו לנו על ידו.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את האינפורמציה המלאה על מצוות ציצית וטלית. בשלב זה אתם בקיאים בנושא, כך שנותר לכם רק להעביר את המידע הלאה, למי שמתבלבלים לגביו. נזמין אתכם לעקוב אחר תכנים נוספים שיעלו לאתר, כדי שתוכלו להכיר בהמשך במצוות "עשה" ו"אל תעשה" נוספות שלא הוזכרו כאן מפאת חוסר מקום.

בד טלית

אולי תאהבו גם את