כל מה שרציתם לדעת על נעלי גורדן

שמעתם על נעלי הגורדן? הנעליים שכובשות את העולם בסערה? מה מיוחד בהן? מאיפה הן? ומה עומד מאחורי המותג היוקרתי? כאן תמצאו את המידע.

 

רקע

מייקל גורדן היה אחד השחקנים הבולטים בארה"ב. בשנת 1984 הוא נבחר למקום שלישי בדראפט של ליגת ה-NBA שעל ידי קבוצת שיקגו בולס. באותה תקופה בדיוק מצאה חברת 'נייקי' – חברה העוסקת בהלבשת ספורט, את עצמה בקשיים בשוק.

אחד הקשיים העיקריים היה באי הצלחתה למכור את מוצריה בעולם הכדורסל. החברה החלה לחפש דרכים כיצד לחדור לשוק בדרך יעילה והיא החליטה לחתום חוזה פרסום עם השחקן הפופולארי למשך 5 שנים בסך של 2.5 מיליון דולר.

 

המהפך

גורדן היה אחד השחקנים הבולטים הליגה מיד עם כניסתו אליה. 'נייקי' ניצלה לטובתה את ההצלחה והשיקה דגם חדש של נעליים – 'אייר גורדן' – על שמו של השחקן. נעליים אלו הביאו למהפכה בתחום נעלי הספורט. הסיבה לכך נעוצה בצבע הנעליים. עד אז היו מרבית נעלי הספורט בצבע לבן בלבד ואילו נעליים אלו היו בצבע שחור – אדום עז.

ה-NBA אף אסר על שחקניו לנעול אותן במשחקים רשמיים בגלל הצבע החריג. אך גורדן לא שעה לאיסור ושיחק כשהוא נעול בהן. כתוצאה מכך הוא ספג קנסות בגובה של עד 5,000 דולר. 'נייקי' דאגה לתשלום הקנסות ובלבד שהנעליים יישארו לרגליו וממילא בעין הציבור.

 

המותג

הצלחתו של ג'רדן כשחקן בשילוב המחלוקת בנושא הביאו לכך שהנעליים הפכו למותג פופולארי. השיווק שלהן היה רב כל כך עד שהחברה לא עמדה בביקוש והתפתחה תופעה בשם 'שוד נעליים' שאנשים נשדדו מנעלי 'אייר גורדן' שלהם באיומי אקדח. 'נייקי' יצרה מחלקה נפרדת – 'מותג גורדן' – העוסקת בשיווק מוצרי הלבשת ספורט. היא נמשיכה לייצר דגמי נעליים חדשים מידי שנה אף לאחר פרישתו של גורדן מהמשחק.

 

כמה עובדות על המותג

מעוניינים להתרשם מההצלחה המסחררת? כמה טעימות קטנות:

  • הדגם הראשן בסדרה, שעלה 70 דולר ביציאתו לשוק, נמכר כיום במאות דולרים.
  • ב-2009 – החברה השיקה 23 דגמים שונים של נעליים.
  • ב-2013 – המותג היה אחראי להכנסות בהיקף של 2.25 מיליארד דולר לחברת 'נייקי'.
  • ב-2013 – 'נייקי' שולטת ב-92% משוק נעלי הספורט
  • התגמולים של מייקל גורדן מגיעים לסכום של עד 130 מיליון בשנה.
  • מייקל גורדן הוא מיליארדר בעל הון מוערך של 2 מיליארד דולר

 

מאפייני הנעל כיום

ישנם כמה מאפיינים שונים בין הנעל כיום ובעבר:

כיום בעבר
גובה גובה בינוני גובה גבוה או גובה נמוך
חומר עור גומי
סמל ארוך ודק יותר קצר ויותר עבה במעט
צבע שרוכים צבעים שונים שחור ולבן בלבד
חתימה חתימה מקורית של השחקן על הנעל הימנית

 

לסיכום

נעלי גורדן הן נעליים פופולאריות ביותר. מיוצרות על ידי חברת 'נייקי' וממותגות באמצעות השחקן מייקל גורדן שערך להם פרסום מאסיבי בשנות ה-80. המותג הפך להצלחה מסחררת והקפיץ את המכירות של 'נייקי'. כיום קיימים מספר הבדלים בייצור הנעל כפי שיוצרה בהתחלה, אבל ההצלחה הגורפת שלה רק צוברת תאוצה.

נעלי ירדן

אולי תאהבו גם את