כמה זמן לוקחת ההחלמה מניתוח הרמת עפעפיים?

צניחת עפעפיים מתרחשת עם הגיל. מטופלים רבים מבקשים לבצע ניתוח להרמת עפעפיים משום שעפעפיים נפולות גורמות למראה עייף, מבוגר, וכן לצמצום שדה הראיה. הרמת עפעפיים גורמת להגדלת העיניים ולמראה רענן וצעיר, ומשפיעה באופן כללי על  הפנים.

 

מהי הרמת עפעפיים?

הרמת עפעפיים היא פרוצדורה כירורגית שמטרתה לתקן עפעפיים נפולות תוך הסרת עודפי עור, קפלי שומן, ומתיחה של העפעפיים. הפרוצדורה מתאימה למבוגרים מגיל 45 ומעלה. בטרם הניתוח על המטופל לעבור בדיקות דם, א.ק.ג, בדיקת ראיה, בדיקה של שרירי העפעף, וכולי. את הניתוח מבצעים בהרדמה מקומית או מלאה, והוא אורך כשעתיים. ברוב במקרים הליך החלמה אחרי ניתוח הרמת עפעפיים מסתיים בהצלחה.

כמה זמן לוקחת ההחלמה מניתוח הרמת עפעפיים?

החלמה מניתוח הרמת עפעפיים

לאחר הניתוח מועבר המנותח להתאוששות. בשלב זה מקום הניתוח הוא רגיש וניתן להרגיעו באמצעות משככים. ברוב המקרים האזור עצמו יתנפח וילווה בשטף דם, אדמומיות, דמע או יובש, כאבים, חולשה של העפעפיים, ירידה בראיה, רגישות לאור, עפעפיים סגורים, וכולי.  תופעות אילו משתפרות לאיטן לאחר כשבוע מתום הניתוח.

ההתאוששות הראשונית מהניתוח אורכת מספר שעות, במהלכן מטפלים בתחבושות קרות שמניחים על אזור העיניים, במטרה להפחית את הנפיחות ולפוגג את שטף הדם. ברוב המקרים המנותח משתחרר לביתו באותו יום. נפיחות מקומית עשויה להופיע בהמשך בעיקר בשעות הבוקר, עד שתעלם לחלוטין.

הריפוי  המלא הוא אינדיבידואלי ותלוי בגיל של המנותח, במחלות כרוניות, בעישון (שמעכב ריפוי), וכולי.

ההחלמה מלאה מניתוח הרמת עפעפיים נמשכת מספר שבועות. במהלך הזמן הזה האדמומיות והנפיחות נחלשים ויורדים  לגמרי, ואז כבר מרגישים את ראשיתן של תוצאות הניתוח. תוצאות הסופיות של הניתוח אצל רוב המטופלים תהיינה אחרי מספר חודשים.

סיבוכים אפשריים מהניתוח כמו פגיעה בבלוטת הדמעות, או עיוות העפעף וכולי, הם בהחלט נדירים.

 

האם ניתן להשפיע על הליך ההחלמה מניתוח הרמת עפעפיים?

ניתן אכן להשפיע על הריפוי וההחלמה מניתוח הרמת עפעפיים. כדי לזרז ולהבטיח החלמה מלאה מהניתוח חשוב  מאוד להקפיד על ההוראות הרפואיות ובין היתר:

להיעזר במלווה לאחר הניתוח;

לבצע בדיקות לפני השחרור;

להמשיך ולטפל בקומפרסים קרים להורדת נפיחות ושטפי דם;

לחזור לשגרה אחרי כ- 10 ימים (בכל מקרה החזרה לשגרה היא אישית ותלויה במצבו של המטופל);

החזרה לשגרה תהיה תוך הימנעות מפעילות מאומצת, שחיה, נהיגה, עדשות מגע, חשיפה לשמש; וכולי.

להימנע ממדללי דם עד לתום ההחלמה;

למרוח במשחה אנטיביוטית נוגדת זיהום על העיניים וכן להזליף טיפות עיניים;

מומלץ לישון על כרית גבוהה להורדת הנפיחות;

ברוב המקרים התפרים אינם נמסים ויש להסיר אותם כשבוע אחרי הניתוח;

 

לסיכום

ניתוח להרמת עפעפיים הוא פרוצדורה שכיחה שמתאימה למי שסובל מעייפות כרונית, שדה ראיה מצומצם או אי שביעות רצון ממראה אסטטי של העיניים. תקופת החלמה הפיזית והנפשית היא חלק בלתי נפרד מהניתוח. לגוף יש אמנם יכולות ריפוי עצמיות, עם זאת חשוב לסייע להחלמה תוך הקפדה על ההוראות לאחר הניתוח, וכן להתאזר בסבלנות כדי לאפשר ריפוי מלא וטוב עד לקבלת תוצאה משביעת רצון.

כמה זמן לוקחת ההחלמה מניתוח הרמת עפעפיים?

אולי תאהבו גם את