מקפידים על שגרת טיפוח מקיפה? ודאו שאתם לא שוכחים לטפח גם את האזורים הללו!

לפעמים מדובר באזורים שקשה לנו לראות כמו הגב ואחורי הרגל, לפעמים מדובר על אזורים שכמעט לא חושבים עליהם כמו האוזניים והטבור, ולפעמים זה פשוט בגלל שנשכחת פיסת עור חשופה. יהיו הסיבות אשר יהיו, ישנם אזורים בגוף שמועדים לקיפוח בשגרת הטיפוח היומית. נזכיר את האזורים האלה כאן, ובפעם הבאה, מול הראי, אולי תיזכרו בהם ותעניקו להם טיפול טיפוח בלתי נשכח.

 

שגרת טיפוח

שגרת טיפוח היא השם הכולל לסדרת הפעולות שאנחנו עושים מדי בוקר וערב, או בתדירות אחרת, במטרה ברורה לשמור על הבריאות של העור, שמתבטאת גם במראה בריא וזוהר.

לכל אחד יש שגרת טיפוח אישית אבל ישנן פעולות שראוי ורצוי שכל אחד מאיתנו יזכור לבצע אותן כמו ניקוי של הפנים פעמיים ביום ושימוש לפי הצורך בקרם לחות לפנים או  קרם ידיים MYSHEMEN. הרגל נוסף ששייך לתחום שגרת הטיפוח והוא הקפדה על שימוש באמצעי הגנה מפני השמש לפני כל חשיפה לשמש. אבל גם עבור מי שמקפיד על שגרת טיפוח נרחבת, ומגלה לפעמים פיסת עור שנשכחה ונזנחה, הנה כמה מהמקומות שאתם עלולים לשכוח לטפח:

קרם ידיים MYSHEMEN

האוזניים

כל כך הרבה דובר על האיסור להכניס אל האוזניים מקלוני צמר גפן לניקוי אוזניים שכמעט שכחנו שיש לאוזניים גם צד חיצוני. בעבר היו נוזפים בילדים צעירים שלא ישכחו לנקות מאחורי האוזניים ומסתבר שיש לכך סיבה – מכיוון שהאוזניים אינן חשופות במלואן במבט ישיר לראי, יש כאלה שנוטים לשכוח אותן. אז חשוב מאוד לזכור לנקות גם מאחורי האוזניים, במסגרת ניקוי הפנים או המקלחת היומית ואת האפרכסת והתנוך ניתן לרחוץ בסבון פשוט ומים. והעיקר, את החלק הפנימי של האוזן, נשאיר לניקוי מקצועי של רופא אף אוזן גרון.

האוזניים

הטבור

לא מדברים הרבה על הטבור, מלבד על התפקיד המקורי שלו בחיבור של הגוף, בהיותו עובר, לגוף האם. אבל אצל חלק מהאנשים, הטבור מתפתח לטבור שקוע ועמוק ומכיוון שרוב הזמן אזור הבטן והטבור מכוסה, השקע הזה הופך למלכודת למוך, ללכלוך ולזיעה ואם שוכחים להקפיד לנקות אותו מדי יום, המצב עלול להחמיר. לכן חשוב לנקות את הטבור, רצוי בזמן המקלחת היומית בעזרת אצבע ולא בעזרת כלים.

 

השיער

כשאנחנו מזכירים כאן את השיער, אין כוונתנו לשמירה על ניקיונו בעזרת חפיפה בשמפו ולא על לשמירה על הסדר שלו בהקפדה על סירוק ואיסוף שיער ארוך – שגרת טיפוח לשיער צריכה לכלול הקפדה על הימנעות מחפיפה מיותרת, בחירת תכשירים מותאמים למצב הקרקפת ולסוג השיער, שמירה על דיאטה בריאה ועשירה בוויטמינים, כדי שהשיער יגדל חזק ובוהק יותר.

כמו כן, ישנם תכשירים שמבטיחים שיוכלו לעזור לכם לשקם את השיער שלכם, גם אם הוא איננו במצב מושלם. וזכרו: כמו העור, גם השיער מושפע גם ממה שקורה בתוך הגוף שלנו, מבחינת תזונה, שינה וניהול מתח.

קרם ידיים MYSHEMEN

אולי תאהבו גם את