חליפת עסקים – מה חשוב לשדר כשאתה בביזנס

חליפת עסקים היא אחד הדבר החשובים כשאתה בביזנס ומול אנשים, היא יכולה להעיד עליך הרבה עוד לפני שהספקת לומר מילה. לכן, כדאי שתהיה ברשותך לפחות חליפה עסקית אחת שתיצור מראה מכובד ומקצועי. הנה כמה דברים שכדאי לדעת בנושא:

 

סוג החליפה

יש שני סוגים שכדאי שיהיו לך בארון בכדי ליצור מראה עסקי:

  1. חליפה עם בטנה בודדת (Single breasted)חליפה קלאסית בעיקר בקרב אנשי עסקים ופוליטיקאים. בחליפה זו יש כפתור אחד והיא מתאימה מאוד לאירועים לא פורמליים, ארוחת ערב למשל. החליפה ידועה גם בשמה "חליפה אנגלית". בחליפה הזו מתקבל מראה יותר קז'ואל, קליל ופחות רשמי.
  2. חליפה עם בטנה כפולה (Double breasted)חליפה עם שני סטים של כפתורים בחזית, ידועה גם בשמה "חליפה איטלקית". חליפה זו מסגלת מראה יותר מוקפד ושמרני ומתאימה להרבה סוגי אירועים.

 

הכי חשוב שהחליפה תותאם למבנה גופך, זה בוודאות ישדר מראה קלאסי ומוקפד. 

 

מה לגבי צבעים?

תלוי במה אתה עוסקלתחום עיסוק שמרני כמו למשל פיננסים, ביטוח או פוליטיקה, ההמלצה היא לחליפה עסקית בסגנון קלאסי בצבעים מאופקים כמו אפור פחם, שחור או כחול כהה. כאן ההמלצה היא להימנע מצבעים מוגזמים בכדי לא ליצור רושם חובבני או חסר אחריות. אם בכל זאת חסר לך קצת צבע, תוכל לשלב עניבות וחולצות בגווני פסטל, תכלת, לבן ואפור. זכור, ככל שתדבק בקוד לבוש המוסכם בקרב הלקוחות או הקולגות שלך כך תיצור רושם חיובי יותר.

עניין של טיימינגבמהלך היום אפשר למשל ללבוש חליפות בסיס עם חולצה בצבע כחול ונעליים חומות. לעומת זאת בשעות הערב חולצה לבנה ונעליים שחורות יקנו מראה יותר משוחרר.

 

כמה חליפות צריך? 

בגדול כמה שיותר. המינימום הוא שתי חליפות עיקריות, אך לבניית סט לבוש מכובד ומרשים ההמלצה היא ל- 3 או 4 חליפות עסקים.

 

טיפים מנצחים ליצירת מראה עסקי

  1. מומלץ שתבחר חליפה שתתאים לעונת השנה מבחינת סוג הבד והצבע.
  2. בחר חליפה באיכות גבוהה שתישמר לטווח הארוך ותהיה נוחה לניקוי.
  3. לא מתפשרים על נוחות. כיוון ואתה לובש את החליפה רוב שעות היום, כדאי שתרגיש בה מעולה ושהיא תהיה נוחה לתנועה ולמגע.
  4. חליפה מחויטת מדגישה את הנוכחות, הנראות וגם את הביטחון העצמי. בנוסף, לבישת חליפה עסקית משפיעה באופן חיובי על שפת גופך ועל הרושם הראשוני שאתה יוצר.
  5. חליפת עסקים מחזקת לגבר את הייצוגיות והרצינות בראיון עבודה גם כשמדובר בהתקבלות לעבודה ראשונה. בנוסף, חליפה טובה תתמוך במיתוג האישי שאתה בונה ותאפשר למנהלים ולקוחות לזכור אותך.

 

לסיכום, אין ספק שחליפת עסקים תשדרג את המראה של כל גבר, וכשאתה בביזנס היא סוג של כרטיס ביקור עבורך. אל תשכח לבחור נכון את סוג החליפה והצבע לתחומך כדי שתשרת אותך נאמנה. אז קדימה, אתה עוד כאן?

אולי תאהבו גם את